Λογοθεραπεία


ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ, ΟΜΙΛΙΑΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ’

Η Λογοθεραπεία είναι η Επιστήμη που ασχολείται με την: Πρόληψη, Αξιολόγηση, Θεραπεία και Επιστημονική Μελέτη σε Παιδιά και Ενήλικες, ασχέτως αιτιολογίας (νευρολογική, ψυχολογική, εξελικτική ή λειτουργική):

  • της Λεκτικής Επικοινωνίας (αλληλοκατανόηση)
  • της Έκφρασης του Προφορικού Λόγου
  • των Διαταραχών Φωνής και Ομιλίας
  • των Διαταραχών Μάσησης και Κατάποσης
Τι εννοούμε με τους όρους: Επικοινωνία, Λόγος και Ομιλία;
Επικοινωνία: Είναι η ανταλλαγή πληροφοριών, ιδεών και συναισθημάτων μεταξύ των ανθρώπων. 
Λόγος: είναι η ικανότητα της αναγνώρισης των λέξεων/εννοιών που ακούει ένα άτομο στο περιβάλλον και η ικανότητα συνδυασμού των λέξεων για το σχηματισμό προτάσεων και τη σωστή χρησιμοποίησή τους για την Επικοινωνία.
Ομιλία: είναι η ικανότητα συνδυασμού των ήχων για την άρθρωση των λέξεων, τη σωστή ποιότητα της φωνής και τον ομαλό ρυθμό.

ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ: Θεραπεύουν άτομα Όλων των Ηλικιών, για τις εξής Διαταραχές:

  • Καθυστέρησης στην ανάπτυξη της ομιλίας και του λόγου
  • Αρθρωτικές Διαταραχές (δεν μιλάει Καθαρά, π.χ. ρ, λ, σ, ζ, ξ, ψ, τζ, κλπ)
  • Φωνολογικές Διαταραχές (προβλήματα στη σωστή αντίληψη των ήχων)
  • Τραυλισμός (Διαταραχές στη ροή της ομιλίας)
  • Νευρογενείς κινητικές διαταραχές ομιλίας (δυσαρθρία- επίκτητη απραξία)
  • Γλωσσικές δυσκολίες που οφείλονται σε Νοητική Υστέρηση
  • Βαρηκοΐα - κώφωση
  • Διαταραχές χρήσης της γλώσσας - Πραγματολογικές Διαταραχές (Αυτισμός, Σύνδρομο Asperger, Σημασιολογική – Πραγματολογική διαταραχή)
  • Επιλεκτική Αλαλία (δεν μιλάει σε χώρους εκτός σπιτιού, όπου ομιλεί κανονικά)
  • Διαταραχές στη σίτιση και κατάποση (δυσφαγία)
  • Κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες και Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που επηρεάζουν την ομιλία
  • Νευρολογικές διαταραχές και Σύνδρομα που επηρεάζουν την ομιλία
  • Εγκεφαλικά επεισόδια – Aφασίες 
  • Χειρουργικές επεμβάσεις κεφαλής και τραχήλου (λαρυγγεκτομή)
Πώς και σε ποιες Δυσκολίες Λόγου – Ομιλίας Βοηθά η Λογοθεραπεία:

  • Βοηθάει το παιδί ή τον ενήλικα να μάθει να Μιλάει Καθαρά, για Όλη τη Ζωή του (π.χ. /Ρ/, /Σ/, /Ξ/, /Ψ/,/ΤΖ/, …)
  • ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ: Σταματάει ή Μειώνει το Τραύλισμα
  • Καθυστέρησης Λόγου: Αύξηση του Λεξιλογίου του, για να καλύψει έγκαιρα τις ελλείψεις του. 
  • Η Αρθρωτική διαταραχή σχετίζεται με δυσκολία στη Σωστή παραγωγή και διαμόρφωση ενός ήχου (δεν μιλάει Καθαρά, π.χ. ρ, λ, σ, ζ, ξ, κλπ). 
  • Η Φωνολογική διαταραχή σχετίζεται με την Αντίληψη του ήχου. 
  • Δεν Μιλούν Καθόλου μέχρι 2 Ετών
  • Δεν Μιλούν Καθαρά τα πιο δύσκολα σύμφωνα μέχρι 3,5 ως 4 Ετών, π.χ. το /ρ/. 
  • Νευρογενείς διαταραχές λόγου και ομιλίας (Δυσαρθρία)
  • Ρινολαλίες (σαν να μιλάει από τη μύτη)
  • Ηχολαλία  Άμεση ή καθυστερημένη Επανάληψη εκφράσεων άλλων ατόμων, ιδίως των τελευταίων λέξεων και φράσεων 
  • Προβλήματα ακοής (Βαρηκοΐα ή Κώφωση)
  • Σχιστίες Χειλιών ή Υπερώας
Αποφεύγονται τα Δευτερογενή Ψυχολογικά Προβλήματα.

Τυπικά Ορόσημα και Στάδια της Γλωσσικής Εξέλιξης σε κάθε ηλικία.
ΣΤΑΔΙΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗΣ  ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ

Μέχρι 1 έτος
  • Λέει 2 - 3 Ασύνδετες λέξεις, πέρα από "μαμά" και "μπαμπά" 
  • Αναγνωρίζει ονόματα και το δικό του
  • Μιμείται γνωστές λέξεις
  • Κατανοεί απλές οδηγίες
Μεταξύ 1 και 2 ετών
  • Συνδυάζει 2 λέξεις, όπως «μπαμπά αντίο»
  • Χρησιμοποιεί 10 - 20 λέξεις
  • Κατανοεί το "όχι" και Απλές οδηγίες
  • Κουβεντιάζει μόνο του ή με τα παιχνίδια του
  • Μιμείται τους "ήχους" γνωστών ζώων
Μεταξύ 2 και 3 ετών
  • Χρησιμοποιεί μικρές προτάσεις 3 - 4 Λέξεων 
  • Έχει λεξιλόγιο περίπου 450 λέξεων 
  • Συνδυάζει τα ουσιαστικά και τα ρήματα: «πάμε μαμά»
  • Χρησιμοποιεί τον πληθυντικό απλών λέξεων
  • Κατανοεί απλές έννοιες του χρόνου: «χθες το βράδυ», «αύριο»
Μεταξύ 3 και 4 ετών (Μιλάει Σχεδόν Καθαρά)
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις 4 – 5+ Λέξεων
  • Έχει λεξιλόγιο περίπου 1.000 Λέξεων 
  • Γνωρίζει το ονοματεπώνυμό του
  • Γνωρίζει διάφορα ποιηματάκια και ιστοριούλες
ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ  ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΑΔΙΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙ:
  • Περιορισμένη ομιλία ή/και περιορισμένη φωνητική μίμηση 
  • Δυσκολία στην κατανόηση γλώσσας, το παιδί εξαρτάται από καταστάσεις ή οπτικά ερεθίσματα και έχει δυσκολία να απαντά σε ερωτήσεις 
  • Μπορεί να έχει συχνές εκρήξεις θυμού, αλλά έχει δυσκολία στο να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα για να πάρει αυτό που θέλει και να ικανοποιεί τις ανάγκες του 
  • Περιορισμένη κοινωνική αλληλεπίδραση, δυσκολία στο παιχνίδι με συνομήλικες, υπερβολική συστολή
  • Ηχολαλία  Άμεση ή καθυστερημένη Επανάληψη εκφράσεων άλλων ατόμων, ιδίως των τελευταίων λέξεων και φράσεων
Αν το παιδί σας υστερεί σε σχέση με τα ορόσημα που αναφέρθηκαν παραπάνω, τότε:
πρέπει να επισκεφθείτε Λογοθεραπευτή/τρια

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
  • Σημαντική είναι η Έγκαιρη Διάγνωση της Γλωσσικής Καθυστέρησης σε παιδιά μικρής ηλικίας.
  • Ποτέ δεν είναι πολύ αργά να ξεκινήσει η θεραπεία, αλλά τα παιδιά ωφελούνται περισσότερο από τη θεραπευτική αγωγή στην ηλικία των 2,5 - 4 χρόνων. 
  • Η Ανίχνευση των Διαταραχών Λόγου στην Προσχολική ηλικία και η Πρώιμη Παρέμβαση βοηθούν σημαντικά στη Πρόληψη της Σχολικής Αποτυχίας και των ψυχολογικών προβλημάτων.
ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ-ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Είναι καθοριστική, διότι επιτρέπει την Έγκαιρη και
Αποτελεσματικότερη Θεραπευτική παρέμβαση.

Προϋποθέσεις Επιτυχημένης Θεραπείας:

  • η Κατανόηση του προβλήματος
  • η Αποδοχή του Προβλήματος
  • η έγκαιρη έναρξη Θεραπείας

ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΣΤΑ: ‘DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD’

ΜΕ ΤΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΣ ΒΙΟΑΝΑΔΡΑΣΗΣ-BIOFEEDBACK, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ


ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ - Διαταραχή Ροής της Ομιλίας

  • Ο τραυλισμός ορίζεται ως διαταραχή της φυσιολογικής ροής και της ρυθμικής διαμόρφωσης της ομιλίας, η οποία είναι δυσανάλογη με την ηλικία του ατόμου.
  • Ο Τραυλισμός μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία, όμως πολύ συχνότερα συναντάται στην ηλικία μεταξύ των 2 ως 5 ετών.
  • Πολλοί διάσημοι άνθρωποι εμφάνιζαν τραυλισμό (ο Δημοσθένης, βασιλιάς της Αγγλίας Γεώργιος 6ος, η Μέρλιν Μονρό, ο Πρωθυπουργός της Αγγλίας Γουίνστον Τσόρτσιλ, ο μίστερ Μπιν, ο Μπρους Γουίλις).
  • Εμφανίζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου και είναι συνηθέστερο στα αγόρια από τα κορίτσια.
  • Περίπου 5% των παιδιών ξεκινούν να τραυλίζουν και περίπου 1% εξακολουθεί να τραυλίζει σε όλη τη ζωή του.
  • Αποτελεί πολύπλοκη διαταραχή, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια και μοναδική θεραπεία.
Συμπτώματα Τραυλισμού:

  • Αφύσικος Ρυθμός Ομιλίας
  • Δυσρυθμίες
  • Επαναλήψεις ολόκληρων λέξεων 
  • Επαναλήψεις τμήματος λέξεων 
  • Επιμήκυνση ήχων 
  • Μπλοκάρισμα στην έναρξη της ομιλίας
  • Ένταση στους μύες του προσώπου
ΑΙΤΙΑ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ:

  • Κληρονομικότητα  (36%) (οικογενειακό ιστορικό τραυλισμού- το παιδί κληρονομεί αυτό που το κάνει περισσότερο ευάλωτο να ξεκινήσει να τραυλίζει)
  • Ψυχολογικοί παράγοντες (28%)  (τραυματικές εμπειρίες που προκάλεσαν αρνητικά αισθήματα, άγχος, χαμηλή αυτοπεποίθηση, ιδιοσυγκρασία, οικογενειακό- σχολικό περιβάλλον
  • Ασθένεια, Μίμηση – Περιβάλλον που Τραυλίζει

Συχνότητα και Ηλικία Έναρξης του ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ

  • Οι Περισσότεροι ξεκινούν να Τραυλίζουν από το 2 - 4 Έτος. 
  • Συχνότητα σε Παιδιά 2 - 10 ετών, 1,4%
  • Σε Εφήβους  0,5%. Η διαφορά αυτή παρατηρείται διότι κάποια Αυτόματη Υποχώρηση των Συμπτωμάτων Τραυλισμού εμφανίζεται πριν την Εφηβεία, η οποία ανέρχεται σε ποσοστό 23 - 80%.
Καταστάσεις που  Αυξάνουν την Εκδήλωση του ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ

  • Όταν αντιλαμβάνεται ως Πιεστική - Αγχώδη την Κατάσταση, είναι πιθανότερο να εκδηλωθεί Τραυλισμός.
  • Τηλεφωνική συνδιάλεξη.
  • Όταν συστήνεται για πρώτη φορά.
  • Όταν μιλάει σε άτομο αυξημένου κύρους.
  • Όταν ζητηθεί από το άτομο που τραυλίζει να επαναλάβει κάτι που είπε, γιατί δεν έγινε κατανοητό την 1η φορά.
  • Η παρουσία μπροστά σε μεγάλο ακροατήριο, συχνά επιδεινώνει το βαθμό σοβαρότητας του τραυλισμού.
  • Κυρίως σε μικρά παιδιά, ενδέχεται και θετικά συναισθήματα όπως ο ενθουσιασμός, να επιδράσουν αρνητικά στο βαθμό σοβαρότητας του τραυλισμού.
  • Ο χρόνος αναμονής μέχρις ότου το άτομο να μιλήσει, π.χ. όταν ένας μαθητής που τραυλίζει, περιμένει πολύ μέχρι να εξεταστεί από τη δασκάλα.
Καταστάσεις που  Μειώνουν την Πιθανότητα εκδήλωσης του ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ

  • Ανάγνωση δυνατά, ταυτόχρονα με κάποιον άλλο.
  • Ο Τραυλισμός Μειώνεται κατά 50% μετά από επανειλημμένες αναγνώσεις του ίδιου κειμένου σε σύγκριση με την 1η ανάγνωση. Το φαινόμενο αυτό ονομάστηκε «επίδραση της προσαρμογής» και οφείλεται στη σταδιακή μείωση του ΑΓΧΟΥΣ καθώς ο αναγνώστης εξοικειώνεται με το υλικό και παύει να το φοβάται.
  • Όταν τραγουδά.
  • Όταν μιλά με συγκεκριμένο ρυθμό, π.χ. αριθμεί μια σειρά αντικειμένων ή λέει από έξω κάτι που έμαθε.
  • Όταν διαφοροποιεί το συνήθη ρυθμό της ομιλίας του, π.χ. την ταχύτητα της ομιλίας του, την ένταση, το «χρωματισμό» της φωνής του, τη μελωδικότητα του λόγου του.
  • Όταν αυτό που θέλει να πει είναι ήδη γνωστό στον ακροατή.
  • Όταν μιλάει χωρίς ακροατές.
  • Όταν απευθύνεται σε ζώα ή πολύ μικρά παιδιά.
  • Όταν μιλάει σε περιβάλλον που επικρατεί θόρυβος. Το φαινόμενο αυτό ονομάστηκε «επίδραση του λευκού θορύβου» και οφείλεται στο γεγονός ότι το άτομο που μιλά δεν μπορεί να ακούσει τη φωνή του και επομένως, δεν προσπαθεί συνειδητά να ελέγξει τη ροή του λόγου του.
Η Διαγνωστική Αξιολόγηση περιλαμβάνει:

  • Λόγο και ομιλία
  • Τραυλισμό
  • Κοινωνικές δεξιότητες
  • Αναλυτική συμβουλευτική προς γονείς και παιδί
  • Επίπεδα και αιτίες ΑΓΧΟΥΣ

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΣΤΑ  
ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΣΤΑ: ‘DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD’ από το 2020
ΜΕ ΤΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΣ ΒΙΟΑΝΑΔΡΑΣΗΣ-BIOFEEDBACK, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ

Αν το παιδί σας αντιμετωπίζει αρκετές ή μερικές από τις προαναφερθείσες δυσκολίες,
τότε τηλεφωνήστε στο πλησιέστερο από τα 39 Κέντρα μας   για ΔΩΡΕΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.

ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ (ΕΟΠΥΥ) ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ



ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ
Όλα τα νέα
 
{{posts_title_gr}}
{{news_type_id}} {{post_area_texted_gr}} {{post_area_ktirio_gr}} {{comunidad_name_gr}} {{post_day_texted}} {{posts_datet.formatDate("dd/MM/yyyy")}} {{posts_datet.formatDate("H:mm")}}
Κέντρα Δυσλεξίας Παυλίδη | Videos | Media